2011-07-01 fredag Klas Kalaspudding

Idag har "Skrot Nisse" - min son varit i farten. Han väckte mig när jag sovit bort halva min första semesterdag. Han var på väg till stan för att köpa bensin till traktorn och en ny kedja till motorsågen. Sågen upplyste han mig att han redan fått fart på och traktorn tuffade faktiskt igång när han kom hem. När han fixat klart med traktorn gick han in till spisen och gjorde Klas Kalaspudding. De är en rätt som min två äldsta barn brukade serveras på matsalen i skolan.
  • Lägg bitar av falukorv i en ugnsform.
  • Förväll riven morot och hackad purjolök i vatten.
  • Rör ner det i creme fraiche som kryddats med salt och vitpeppar.
  • Lägg röran över korven och täck med hemgjord (enligt min son) potatismos och ett ägg.
  • Gratinera i ugn.
  • Mumsigt och gott blev det. Speciellt gott att sitta ute på altan och äta. Varmt och klibbigt fast solen inte önskade titta fram.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0